sobota, 21 lutego 2015

Jakie blogi lubię czytać?

Już po samym tytule można wywnioskować o czym będzie ten post.
Chcę przedstawić kilka rad,wskazówek dla osób,które dopiero zaczynają swoją przygodę 
z blogowaniem.Myślę,że po przeczytaniu tego postu nie popełnicie tych błędów,które ja dość często
popełniałam w przeszłości,mowa oczywiście o blogowaniu.


           Po co starać się nad wyglądem bloga?Przecież ludzi obchodzi tylko to co piszę,nic więcej.
Musisz odgonić od siebie właśnie takie myśli.Gdy ktoś "wejdzie" na twojego bloga pierwsze co rzuci 
mu się w oczy to design. Nie musi być on niewiadomo jak wymyślny.Jednak jeśli uważasz,że sam nie jesteś
w stanie go zrobić poproś kogoś o pomoc.Wiele osób na swoich blogach oferuję zrobienie designu.
Krótko mówiąc jest to wizytówka twojego bloga.


Ważne by była ona czytelna.Moim zdaniem najlepszym kolorem dla czcionki jest czarny,ewentualnie
jakiś ciemny odcień szarego.Dobrze również gdy post pisany jest zwykłą nie pogrubioną czcionką ani nie 
kursywą.Tych dwóch używaj tylko wtedy gdy chcesz coś wyróżnić.


Staraj unikać się częstych powtórzeń.Drugą ale równie ważną rzeczą są emotikonki. Rozumiem,od czasu 
do czasu można postawić :) lub coś tego typu.Jednak przesadna ich ilość też nie jest dobra.Mnie osobiście częste stawianie XDDDDD :DDDD ^^ :OOO itp. bardzo drażni.Ważne jest też to by nie pisać
zbyt "ogólnie".Jeśli piszecie post o swoim spędzonym dniu nie piszcie w ten sposób "Wstałam,zjadłam/em
śniadanie,poszłam/em na zakupy..." Starajcie się rozwinąć to co piszecie by było ciekawsze dla czytelnika


Nie potrzeba nie wiadomo jak drogiego sprzętu. Może być to i nawet 
zwykła cyfrówka.Nie musicie posiadać też świetnych umiejętności.Wystarczy wam dobre światło,a jedyne
co może was ograniczać to wasza wyobraźnia.


Niestety oczywistym jest to,że obserwatorzy sami się nie pojawią.Najlepszym sposobem by ich zdobyć
jest komentowanie innych blogów i zostawianie linka do siebie.Jednak komentarze typu Fajny blog.
Zapraszam do mnie. są zazwyczaj pomijane.Bądźcie kreatywni.Przeczytajcie post i szczerze 
skomentujcie,a autor blog z pewnością do was zajrzy.Drugim całkiem fajnym sposobem na zdobycie 
czytelników są posty promujące.Piszecie do blogerki/blogera np. na e-mail z prośbą o możliwość napisania 
takiego posta na jej/jego blogu.Ważne by zaprezentować się z jak najlepszej strony,ciekawie o sobie opowiedzieć


Pamiętajcie by wyłączyć weryfikację.





To na tyle.
Mam nadzieję,że niektórzy skorzystają z tych rad.
Pozdrawiam ♥
PS.Zapraszam na bloga mojej koleżanki.Jest naprawdę świetny

22 komentarze:

  1. dobre rady

    https://moniqa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobre rady, ja też wolę czytać przejrzyste blogi np. z ładnym designem, aż to przyciąga oko! ;)
    Pozdrawiam.
    http://we-could-make-it-better.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak masz rację , wiekszosc osob ma tak ,że wchodzi , nie podoba mu sie design i wychodzi...A dla mnie najwazniejsze jest to jak ktos pisze i posty :) To jest najlepsze <3 Świetny blog,troche czesto zmieniasz wyglad ale na lepsze :* Mądry post :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dobre rady. ;) Więc mam pytanie.
    Czy mój blog spełnia te wszystkie warunki żebyś go czytała?

    hollyandholly1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Rady bardzo przydatne dla początkujących :) zapraszam http://moimzdaaniem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Naprawdę dobre rady dla osób początkujących dobrze to wytłumaczyłaś :) Pamiętam ja też kiedyś robiłam takie błędy bo miałam naprawdę dużo blogów a ten który teraz prowadzę jest tak naprawdę :)


    moda-naszym-swiatem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja osobiście lubię jeszcze coś dość rzadko spotykanego, mianowicie jeśli ktoś ma podpięty system komentarzy disqus.. Jednak tych blogów jest bardzo mało xD
    Podstawową zaletą jest to że można śledzić konwersacje i widzę jak ktoś mi odpowiada u siebie czy mnie na blogu na komentarz.
    Oprócz tego kluczowa jest treść. Nie znoszę lania wody i gadania byle gadać. A co do wizualnej strony większość blogów jest całkiem ładna :))

    Pozdrawiam
    Mój >> blog lifestylowy <<

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post :D

    Najbardziej podoba mi się u Ciebie to, że cokolwiek napiszesz jest to lekkie i przyswajam od razu. Właściwie we wszystkich sprawach masz rację :)

    beneaththeblanket.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Wydaje mi się, że pisze sie design :).
    Dla mnie tez te cechy bloga są ważne :)

    http://agataweranika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli faktycznie tak jest to postaram się to zmienić.Bardzo dziękuje za zwrócenie uwagi :)

      Usuń
  10. Ja nie czytam blogów w których na sam start pojawia się miliony rażących dodatków i dekoracji. Lubię jak jest prosty i przejrzysty,nie lubię jednak gdy czytając pierwsze zdanie zauważam błędy ortograficzne lub atak minek.Świetny post ;)

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawy post, pomocne rady/wskazówki :). Jeśli mogę wiedzieć, w jakiej aplikacji robiłaś te napisy ("Design, Czcionka, Obserwatorzy" itp)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko robione na stronie picmonkey.com :)

      Usuń
  12. bardzo mnie denerwuje jak ktoś nastawia tyle tych emotikonek.
    albo jak pisze na temat, na który nie ma pojęcia, Boże, co to jest w ogóle.
    albo zdjęcia robione kalkulatorem! tak, to jest to! <3
    ciekawy blog.:)
    http://pysk-i-grzeczniej.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny i przydatny wpis, dziwi mnie to, że czasami gdy wchodzę na bloga, który istnieje od dłuższego czasu to i tak widzę masakryczne tło, niepasujący kolor czcionki i ( co mnie najbardziej denerwuje ) masę błędów ortograficznych, stylistycznych i językowych. Okej, ja też nie jestem idealna, ale po napisaniu posta, przed opublikowaniem go, czytam kilka razy tekst, w razie wątpliwości sprawdzam pisownię w słowniku. Mimo, że zdarza się, że ktoś fajnie pisze, to niestety nie zaglądam tam więcej przez owe błędy (oczywiście nie mówię o pojedynczych wypadkach ). Szkoda.
    __________________________
    xmonmondeextraterrestex.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. ja nie lubię nieczytelnej czcionki i jak ktoś ciągle pisze "sory że mnie nie było ale nie miałam czasu na pisanie"

    http://beautifuldreams29.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. super post ;) swietny blog ! obserwuje go :)
    http://victoriablog63.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. bardzo fajnie piszesz! a z racji, że dopiero zaczynam z blogowaniem twoje rady bardzo mi się przydadzą :*
    obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo dobre rady, ja też wolę czytać przejrzyste blogi. Delikatny wygląd nadaje "to coś"

    http://woorld-in-the-lens.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Przejrzyste blogi to jest cos . Nienawidzę kiczu i naprawde delikatność i minimalizm to podstawa :)

    Kawabezkardamonu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetne rady, też lubię czytać takiego typu blogi :)

    Mój blog-klik c:

    OdpowiedzUsuń

♡ Zgadzam się na obs za obs
♡ Za każdy komentarz staram się odwdzięczyć
♡ Zostaw linka do swojego bloga,na pewno zajrzę
♡ Każdy komentarz wywołuje uśmiech na mojej twarzy
♡ Weryfikacja obrazkowa wyłączona